Határtalanul – 2018

Határtalanul! 2018.április 22-25

Határtalan izgalommal vártuk április 22-ét, a Felvidéki utazásunk napját. A buszba való bepakolás után elfoglaltuk helyünket és elindultunk Miskolc felé, ahol régi, kedves ismerősünket Katika nénit vettük fel, az idegenvezetőnket. Ezután Kassa felé vettük útirányunkat. Csapatokat alkottunk és az első pontjainkat meg is szerezhettük a bemutatkozással és a csapatnévválasztással.  Kassa nevezetességeit csoportokban fedeztük fel. A Kassai dómban szerencsénkre az altemplomba is bejutottunk, ahol láttuk többek között II.Rákóczi Ferenc temetkezési helyét. Szállásunk elfoglalása előtt még egy kiadós túrát tettünk, ahol a Hernád folyó eredési helyének közelébe jutottunk. A 2. napunk városlátogatásokról szólt: Iglo, Lőcse, Kézsmárk. Láttuk többek között Szlovákia legmagasabb tornyú templomát, a Thököly várat és együtt énekeltük a Himnuszt a Thököly mauzóleum megkoszorúzásánál.  A 3. nap a túrázás napja volt: a Tamásfalvi kilátóról elénk táruló látvány kárpótolta a gyaloglás nehézségeit. Az alacsony Tátra havas lejtői mindenkit elvarázsoltak. Sokan nem láttunk még ilyen hatalmas hegylábakat!

Az utolsó napunkat egy magyar nyelvű szlovák iskolában kezdtük Tornaalján. Megdöbbentünk milyen modern, jól felszerelt iskolába látogatunk. Tetszett az ottani gyermekeknek az általunk előadott néptánc, és a nemzeti színű pomponokkal színesített modern tánc. A találkozót közös énekléssel zártuk. Ezután Betlérre igyekeztünk, mert a magyar nyelvű idegenvezetés már várt az Andrássy kastélyban. 4 napos kirándulásunkat a Gombaszögi barlang csodás cseppköveinek megtekintésével zártuk.